MOTOOKLEINA
INSTRUKACJA OKLEJANIA
Potrzebne narzędzia:
– Opalarka/suszarka do włosów
– nożyk
– igła
– odtłuszczacz
– taśma klejąca
– niekiedy pomoc drugiej osoby
1.Oklejamy zawsze w temperaturze pokojowej.
Zerwij stare naklejki. Umyj plastiki i dokładnie odtłuść (nowe plastiki również trzeba odtłuścić) można użyć do tego benzyny ekstrakcyjnej.
2. Oklejanie zacznij od najmniejszych elementów np. osłon lag. Dobry sposób abyś nabrał lekkiej wprawy przed większymi powierzchniami i co za tym idzie trudniejszymi elementami.
3. Pola numerowe: na odtłuszczonym już plastiku umieść okleinę na właściwej pozycji,-papieru od strony kleju jeszcze nie ściągaj! Możesz sobie pomóc taśmą klejącą i przyklej w paru miejscach aby mieć pewność że jest we właściwym miejscu. Potem odciągnij parę centymetrów papieru zaczynając od początku okleiny i przyklej mocno dociskając-uważając aby nie pojawiły się pęcherze powietrze tzw. „bąble”.
Kiedy ten etap skończysz i okleina jest już naklejona usuń taśmę klejącą oraz resztę papieru od strony kleju. Bardzo starannie powoli przyklejaj okleinę do plastiku przesuwając się od początku do końcowej krawędzi .
4. Błotniki zacznij oklejać od przodu poprzez środek, a później boki błotników.
5. Osłony chłodnicy najlepiej od przedniej krawędzi mniej więcej pośrodku posuwając się do filtra powietrza . Zwróć uwagę na otwory na śruby.
6.Podczas oklejenia i już po przyklejeniu jest zalecane ogrzanie oklein np. suszarką do włosów lub nagrzewnicą. Tylko z wyczuciem – lekko aby nie przypalić i nie narobić sobie szkód.
W szczególności załamania, krawędzie, zagięcia, trudne elementy- tam wskazane jest lekko ogrzać materiał aby okleina się lepiej ułożyła.
Po oklejeniu pozostaw plastiki lub motocykl w temperaturze pokojowej przez dobę w celu odpowiednio dobrego związania się kleju z plastikami.
Życzymy powodzenia…